Limbajul Java are o serie de convenții pentru scrierea corectă a variabilelor. Partea bună este că le vei învăța ușor și rapid. Partea și mai bună este că trebuie să le respecți de fiecare dată când scrii cod în Java…
Convenții de scriere a variabilelor în Java
- dacă numele unei variabile este format din mai multe cuvinte, primul cuvânt trebuie să înceapă cu literă mică, apoi celelalte cu literă mare. Acest tip de scriere se numește camelCase. Exemple: numarPrim, numarPrimMaiMare;
- se evită folosirea unei nume de variabile dintr-un singur caracter. Cel mai bine este să folosești un nume de variabilă cât mai explicit. Exemple: numeVariabila, numeBun, numeFoarteBunReprezentativ. Totuși, pentru variabilele temporare (cum ar fi cele din ciclul for) este indicat să folosești un singur caracter pentru nume…
- un nume de variabilă trebuie să înceapă cu o literă, chiar dacă nu e greșit să se înceapă cu unul dintre caracterele $ (semnul dolar) sau _ (semnul underscore);
- un nume de variabilă nu poate începe cu un caracter diferit de literele alfabetului (de la „a” la „z” sau de la „A” la „Z”) sau unul dintre caracterele $ și _. Așadar, nu trebuie să înceapă cu orice alt simbol (cum ar fi: !, @, #, ^, &, *, (, ), |) sau cu cifrele de la 0 la 9;
- în interiorul numelui de variabilă se pot folosi cifrele de la 0 la 9. Exemple: altf3l, ceF4c1, variabil4Bun4;
- numele unei variabile nu trebuie să conțină niciun spațiu! Dacă ai mai multe cuvinte în numele variabilei, atunci folosește notația în stil camelCase, dar să nu lași vreun spațiu între cuvinte/litere…
Exemple corecte și incorecte:
1| int a = 1; // incorect (nu este indicat) 2| int numarPar = 2; // corect 3| int num3r0 = 30; // corect 4| int 4atrula = 4; // incorect 5| int $alut = 100; // corect, dar nu indicat 6| int ce_faci_tu = 1000; // corect, dar mai bine scrii ceFaciTu 7| int altfelDe!@# = 1; // incorect 8| int ZorroNumber = 72; // corect 9| int _variabilaSpeciala = 0; // corect, dar nu indicat 10| String asa nu e bine = "incorect?”; // incorect!
E bine să știi și următoarele reguli cu privire la „literalii” care se folosesc ca valori pentru variabile:
- nu se pune simbolul virgulă (,) pentru a reprezenta zecimalele la valorile de tipul float sau double, ci simbolul punct (.). Exemplu: float numarulPI = 3.14 (nu 3,14);
- valoarea unei variabile de tipul char se pune între ghilimele simple. Exemplu: char literaZ = ‘Z’;
- valoarea unei variabile de tipul String se pune între ghilimele duble. Exemplu: String sirDeCaracter = “Sirul de caracter este bun”;
- dacă un număr de tipul int sau long este prea mare, nu se folosește delimitatorul punct (.), ci underscore (_), dacă chiar vrei să faci o delimitare pentru grupuri de câte 3 cifre… Se poate folosi și la valorile de tipul float sau double, int hexazecimal sau binar. Exemplu:
long numarMare = 100_000_000_000L;
int numarBinar = 0b10101010_00001011_01011110_1100;
long hexaLong = 0xFF_EC_ED_5AL;
Cum ți se par convențiile? Astea sunt specifice doar pentru numele unei variabile. Să înveți, te rog, și regulile pentru „literali” (valorile variabilelor).
Învață să fii profesionist!
Sursă imagine: wallpapercave.com